click me!!!!!

Tuesday 29 May 2018

Ubat Gigi Yang Menghindari Bau Mulut Lebih 12 Jam

Assalamualaikum dan salam sejahtera guys.. formal pulak hari ni saya bagi salam .pelik jugak saya ni.. Ok hari ni saya nak cerita pasal ubat gigi yang tak famous tp sangat bagus .. Bukan la nak cakap apa  saya ni ada bau mulut yang sangat teruk dan tak nafikan gigi saya sensitif dengan benda manis dan sejuk..saya try macam2 ubat gigi dan tak berkesan so mak dan ayah cakap pakai la ubat gigi DABUR , Apa dabur??? dabur ke dapur ni?? ye DABUR. Ubat gigi ni sangat rare nak jumpa dan boleh dapat beli kat Haniffa textiles shje
sorry la ye ubat gigi tu tgh pakai sbb tu xnmpk lawa 



harga ubat gigi yang besar harga dalam RM 7.90 dan yang kecik dalam harga RM 4 lebih. Ubat gigi ni diperbuat daripada cengkih. Cengkih ni akan hilangkan bau mulut kita dan juga boleh kurangkan sakit gigi.. Mak saya suka blend cengkih jd serbuk dan apabila sakit gigi dia amik cengkih letak di bahagian sakit tu. dan hilang la sakit tu ... tadaaaa ... 😜. Cengkih ni juga ada banyak kelebihan jugak.. jap ye saya kongsi kan


Kelebihan Cengkih ;

  • Mengatasi pening, loya dan muntah
  • Menjaga kadar bacaan jantung 
  • Meredakan batuk yang teruk
  • Cengkih membunuh kuman supaya tak dijangkiti infeksi
  • Mengatasi jerawat
  • Menjadi conditioner untuk rambut 
  •  Megandungi antioksidan yang tinggi seperti mineral, kalium, natrium, fosfor, besi, dan vitamin A dan C


Haniffa setakat saya taw ade banyk branch. Yang saya taw di Masjid India, Klang dan lain lain google ye semua.. memang saya tak taw 

No comments:

Post a Comment