click me!!!!!

Saturday 26 May 2018

cara hindari period pain

Hii guys. dah berapa hari x post apa apa ni.. rindu iols x???  Kikiki saje je gurau. Ok hari ni saya nak cerita pasal period pain atau dikatakan sebagai senggugut. Apa itu period pain? period pain ni dikatakan sebagai sakit paling sakit yang dialami oleh perempuan setiap bulan pada hari pertama hingga ke hari ketiga. Pening kalau saya nak bayangkan pasal period ni sakit dia perempuan je taw . Tapi kadang2 ade jugak perempuan chillax je time period tak pernah sakit langsung ..Pelik kan ? memang pelik pun tapi untung la mereka. Saya first period samapai habis spm tak pernah rasa sakit period ni..Syok gila tapi lps habis SPM saya mula rasakan sakit ni ....ergghhhh :) Kalau nak taw sakit tu rasa macam mana pinggang sakit, perut macam kena tarik.. Semua sakit la senang cakap. Sekarang ni saya dah explain macam mana sakit senggugut . 

Sekarang saya nak explain kenapa kita sakit sengugut.  Mesti la kalau senggut ni sakit berpunca dari hormon. So selalunya kita akan makan pain killer panadol yg warna pink kan. Tapi actually kan sakit period punca dari hormon yang tak stabil . Apa patut kita buat untuk halangnya? Eat Evening Primrose Oil.  Pasti tertanya- tanya takkan makan supplement ni boleh ok? Yes it is sebab supplement kandungan GLA ni balancekan hormon kita supaya kurangkan sakit period. Evening Primrose Oil ni bukan sahaja mengurangkan sakit period malah ade banyak lagi.. Jap eh saya kongsikan kelebihannya sedikit.


Kelebihannya adalah ;
  •  Membantu mengurangkan ekzema
  •  Mengawal masalahkulit seperti alahan, keradangan, kulit menggelupas dan lain2
  • Mengawal paras kolestrol dan jantung
  • Membaiki rambut yang rosak dan gugur
  • Mengurangakn sakit sendi
  • Memberi tenaga
  • Mengawal dan membantu untuk mengurangkan berat badan


Evening Primrose Oil 1000mg









Kandungan GLA 100mg cukup untuk baiki hormon wanita



  
Selalunya harga Evening Primrose Oil ni dalam harga rm126++ tapi hari tu saya tengokpharmacy dari Pahang jual RM50++ so saya beli dan check memang ubat tu certified by Government.









No comments:

Post a Comment