click me!!!!!

Saturday 27 January 2018

Sakit telinga berdenyut

 Pernah tak mengalami rasa sakit telinga? Ouch!!!! sakitnya. Tuhan je tahu sakit tu macam mana. Saya memang sering sakit telinga selalunya sebab earwax keras . Saya pun macam biasa la pergi ke klinik dan bagitahu doctor yang saya demam dan selsema selama seminggu dan kepala rasa berat. Disebabkan itu, telinga saya sakit . Doctor pun cakap la sebab dalam badan panas sangat .Saya pun makan la ubat doctor bagi tu.

antaranya ialah; 

Otek-p ear drop (infection  telinga)
cetrizine 10mg
vibramycin
ponstan 500mg

dekat seminggu jugak la saya makan ubat sampai anitibiotik habis tapi telinga tu masih tidak dengar tapi sakit tu kurangla disebabkan painkiller. Bila  saya baca kat google lagi menyeramkan so saya pun buat keputusan untuk berjumpa pakar klinik telinga .search kat google paling review yang bagus poliklinik Mallal di Brickfields. Doctor kata telinga saya berbentuk lurus so senang masuk air,sebab tu la selalu sakit telinga dan jadi infeksi dan tersumbat. So Doctor cadangkan saya bila mandi pakai bende yang sumbat pada telinga dan doctor bagi saya spray hidung untuk keluarkan sumbat dalam telinga   









spray hidung untuk keluarkan air yang tersumbat di telinga



Air yang tersumbat belakang tympanic membrane. Diberikan ubat hidung supaya air tu dikeluarkan melalui auditory tube.


2 comments: